Veiligheidstips voor Hotel management

Het bieden van een gastvrije omgeving zonder gevaar is de grootste uitdaging voor hotels. Het bereiken van deze omgeving vereist een veelzijdig plan dat begint met het opleiden van personeel en het voorlichten van gasten over veiligheid en beveiliging. Ook moet er een consequent beveiligingssysteem worden gehandhaafd, door bijvoorbeeld alleen geregistreerde gasten toe te laten op het hotelterrein, vooral als er regelmatig publieke evenementen worden georganiseerd.

Toegangscontroleservice-1019822_960_720

De toegang is een belangrijk onderdeel van de veiligheid om te voorkomen dat criminelen geld en kostbaarheden stelen uit de kamers. Hotelpersoneel moet worden getraind in de beheersing van de distributie van kamer sleutels en het beperken van de toegang tot alleen geregistreerde gasten. Beveiligingspersoneel moet gestationeerd zijn op alle toegangspunten om gasten te begroeten en tegelijkertijd anderen af te schrikken die niets te zoeken hebben in het hotel.

Voorlichting voor gasten

Het hotel personeel is verantwoordelijk voor de voorlichting van de gasten over de veiligheid en beveiliging. De uitdaging is om de boodschap zodanig te communiceren, zonder dat het de ervaring van de klant negatief beïnvloed. Zo kunnen gasten worden geadviseerd om kamerdeuren op slot te doen om te voorkomen dat vreemden op hun kamers gaan. De receptionisten kunnen gasten ook tips geven, als bijvoorbeeld het niet luid oproepen van hun kamernummers.

Patrouilleren in openbare ruimten

Dankzij de moderne technologie is het mogelijk om veiligheidsmaatregelen up te graden. TV camera’s met opnamesystemen zijn essentieel voor het beveiligen van drukke openbare ruimtes zoals bars, lounges en parkeerruimtes. Meestal is het zo dat deze ruimtes toegang bieden voor iedereen, vandaar dat goede verlichting en actieve monitoring van de camerabeelden door het personeel, de kans op misdrijven verminderd. Het aanbieden van een conciërge om gasten te begeleiden minimaliseert het risico van gewelddadige activiteiten, zoals bagage diefstallen.

Het trainen van het personeel moet continu plaatsvinden, met het doel te zorgen voor een professionele en consistente reactie op alle noodsituaties.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *